Ik weet zeker dat je het met me eens bent als ik zeg dat Instagram-marketing soms allemaal een beetje zinloos aanvoelt. Het is bijna zo, waarom verspil je je tijd op Instagram terwijl je geen resultaten ziet?
REDEN # 1: JIJ GAAT MENSEN VOLGEN ZONDER VERBINDING
Als je je Instagram-succes meet aan de hand van het aantal nieuwe Instagram-volgers en het aantal likes, heb je succes gedefinieerd met behulp van de volledig verkeerde statistiek.
Je zou 100.000 volgers kunnen hebben, maar als ze allemaal in India zijn gevestigd en je alleen je producten naar Australië verzendt ... Nou, je gaat toch niet aan een van hen verkopen? Terwijl je misschien 100 super betrokken volgers in Australië hebt, die op een dag misschien wel bij jou kopen ... Maar op het eerste gezicht lijk je op een minder "succesvolle" onderneming dan die met 100.000 volgers. Ja, meer volgers maken je misschien succesvoller, maar het doel van bedrijven is niet om succesvol te LIJKEN
- het is echt succesvol zijn. En dat wordt meestal gedefinieerd in termen van winst of impact. Ik zou hier dagen over kunnen blijven tieren, maar ik laat het hier voorlopig.
REDEN # 2: JE HEBT GEEN STRATEGIE OP JOUW POSTS
Blindjes dingen op Instagram posten zonder rekening te houden met hoe je dichter bij jouw doelen komt, is een manier om geen succes te bereiken. Waarom is dat? Nou, zelfs als je succesvol zou zijn, zou je het niet weten, omdat je niet hebt gedefinieerd wat je wilt bereiken.
Een groot deel van je Instagram-strategie is het definiëren van wat je wilt bereiken, in meetbare termen, en vervolgens in kaart brengen hoe je dit gaat bereiken.
Geloof me, het hebben van een solide strategie is een veel snellere manier om van A-Z te komen.
REDEN # 3: JE BENT NIET CONSISTENT
Ik vergelijk dit altijd met water geven aan je planten - omdat ik een gekke plantendame ben. Helaas heb ik niet altijd veel geluk gehad met mijn planten. Vroeger had ik een beetje een bruine duim, tot ik me iets realiseerde: je moet je planten regelmatig en consistent water geven.
Ze vinden het niet zo leuk als je ze eenmaal per maand verdrinkt - behalve vetplanten.
Instagram is vrijwel hetzelfde - je zult veel betere resultaten zien als je regelmatig en consistent op Instagram post, dan als je 3 x per dag een week lang post.
Je zou ook consistent moeten verschijnen op de manier waarop je jezelf neerzet online. Dat betekent dus dat je ook moet verschijnen met consistente visuals en tone of voice.
REDEN # 4: JE HEBT FOCUS OP HET GEBRUIK VAN INSTAGRAM ALS VERKOOPGEREEDSCHAP
Als je elk bericht nadert met een "hoe kan ik dit gebruiken om te verkopen" -mentaliteit mis je de andere voordelen die Instagram voor je bedrijf kan hebben, zoals het opbouwen van vertrouwen en verbinding met je publiek.
Je volgers moeten je vertrouwen voordat ze bij je kopen. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze je volgen, je promotieberichten bekijken en vervolgens bij je kopen. Helaas is dat gewoon niet hoe het werkt.
Dus in plaats van alleen berichten over jouw producten en services te posten, probeer jouw volgers waarde te geven in jouw berichten.
REDEN # 5: JE GEBRUIKT INSTAGRAM IN EEN VACUÜM
Instagram is een geweldige gratis manier om jouw bedrijf te promoten, maar het zou niet de ENIGE manier moeten zijn waarop je jouw bedrijf op de markt brengt.
Vraag jezelf in plaats daarvan af: waar past Instagram bij al het andere in je marketing-ecosysteem?