Blogopmaak

Instagram test nieuwe chronologische feed met prototype 'Laatste berichten'

Mirte van Dijk • 18 februari 2020

Instagram test nieuwe chronologische feed met prototype 'Laatste berichten'

De chronologische feed van Instagram zou een comeback kunnen maken!

Een nieuwe functie "Laatste berichten" is diep in de code van de app gezien en kan de terugkeer van de chronologische feed van Instagram onthullen. Hoewel Instagram beweert dat de nieuwe functie slechts een prototype is (en momenteel geen plannen heeft om te lanceren), zou dit niet de eerste keer zijn dat een veelgevraagde tool op deze manier wordt uitgebracht.

Hier is alles wat we weten over het "Laatste bericht" -prototype van Instagram en de softwareontwikkelaar die het heeft ontdekt:

Wat is het nieuwe Instagram Chronological Feed Prototype?

Software-ontwikkelaar, Jane Manchun Wong, ontdekte als eerste een nieuw prototype verborgen in de code van Instagram waarmee je je feed in chronologische volgorde kunt bekijken.

Dit klinkt als de chronologische feed waar mensen om vragen. Soortgelijk, maar niet hetzelfde đź‘€ De functie "Laatste berichten" fungeert als een pop-up over de hoofdfeed en leidt gebruikers naar een nieuwe pagina met de meest recente inhoud van de accounts die ze volgen.

Volgens het onderzoek van Wong verschijnt de nieuwe functie wanneer u de app opent met het bericht: "Welkom terug! Raak verstrikt in de berichten van [namen van accounts die u volgt] en X anderen ”. Vanaf hier, als een gebruiker op 'Berichten bekijken' tikt, worden deze naar een apart scherm gebracht om de meest recente feedberichten te bekijken. Als ze op "Nu niet" tikken, kunnen ze terugkeren naar de standaard feed op basis van het Instagram-algoritme.

Hoewel het prototype geen heropleving lijkt te zijn van dezelfde chronologische feed die Instagram vóór 2016 had, helpt het gebruikers wel om "in te halen" wat ze hebben gemist. Het kan echter enige tijd duren voordat het prototype bètatests gaat uitvoeren, indien ooit.

Maar het zou niet de eerste keer zijn dat Instagram een ​​prototype van een nieuwe functie intern maakt voordat deze aan het grote publiek wordt vrijgegeven of wordt getest in gelokaliseerde markten.

Wat een Instagram-chronologische feed voor bedrijven zou betekenen

Toen Instagram in 2016 de chronologische feed ten gunste van het algoritme verwijderde, veroorzaakte het nogal wat speling. Bijna van de ene dag op de andere moesten Instagram-gebruikers door een feed scrollen die was gerangschikt op basis van het algoritme dat ze het leukst vonden - sterk beïnvloed door wie en met wat voor soort inhoud ze het meeste interactie mee hadden.

Maar de algoritmische feed heeft voor vele merken en bedrijven alleen als een voordeel gewerkt! Omdat mensen hun favoriete merken en profielen bovenaan hun feed zagen staan, betekende dit dat bedrijfsprofielen vaak een toename van hun engagement zagen, puur omdat hun inhoud aan hun meest betrokken volgers werd getoond.

Als de functie "Laatste berichten" in de mainstream-app komt, kan het identificeren van de beste tijd van uw bedrijf om te posten belangrijker worden dan ooit. Als je weet wanneer je je berichten moet plannen en publiceren, kun je de kans vergroten dat ze worden weergegeven in de feed 'Laatste berichten' van je volgers telkens wanneer ze actief zijn op Instagram.

En hoewel Instagram niet heeft bevestigd of deze nieuwe functie waarschijnlijk de functionaliteit van de app zal halen, is het een goed moment om na te denken over hoe je je Instagram-strategie voor de lange termijn toekomstbestendig kunt maken.

Wat vindt u van de potentiële terugkeer van de chronologische feed? Deel uw mening over hoe dit uw feed en uw bedrijf zal beïnvloeden in de reacties hieronder!
door wmirtevandijk 22 juni 2020
Vele van ons beginnen de dag al in hun bed. We snoozen, draaien ons nog een keer om, snoozen nog eens en gaan vervolgens aan de slag met het bekijken van onze social media. Zo gaat er met het grootste gemak al een half uur voorbij voordat we echt opstaan. Zeker op de maandag kunnen we het nog wel eens lastig hebben om ons bed uit te komen. Maar er is niets lekkerders dan de nieuwe week beginnen met goodvibes. Daarom geven we jou tips over hoe jij de dag door kan komen met een fijn gevoel. 1. Als muziek in je oren
Zet je wekker een kwartiertje eerder dan normaal, neem de tijd voor een ontbijtje op het balkon en maak jezelf wakker met behulp van je favoriete playlist. 2. Begin de dag met een lach
“Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de ochtend, die lacht de hele dag”. Alvast onze excuses als je nu de rest van de dag dit liedje in je hoofd hebt rondzweven. Maar een dag beginnen met een lach werkt echt. Denk aan iets leuks dat het afgelopen weekend is gebeurd of bel even een dierbare. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat, zelfs wanneer je je lach faked, dit stofjes aan je hersenen afgeeft van blijdschap.
 3. Plan een leuke activiteit voor de avond
Wanneer jij gedurende de dag vooruit kan kijken naar een leuke activiteit in de avond, maakt dat jouw stemming een stuk vrolijker. Of het nu iets kleins is als een wandeling met een vriendin of simpelweg een film op Netflix die je alvast hebt uitgezocht: een leuk vooruitzicht geeft je de hele dag een fijn gevoel.
 4. Draag iets waarin jij je fijn voelt
Ga je normaal vaak in dezelfde outfits naar het werk? Kies nu dan eens iets anders, iets vrolijks en iets waarin jij je lekker voelt. Of je nu net iets anders bent gekleed dan de rest van kantoor, maakt niet uit. Draag iets waarin jij je goed voelt en je zult het ook uitstralen.

door wmirtevandijk 10 juni 2020
Het Coronavirus heeft Nederland – of eigenlijk de hele wereld – in z’n greep. De boodschap is simpel: werk thuis als dat kan. Maar hoe zorg je er, los van de technische mogelijkheden zoals Microsoft Teams, nou voor dat je ook thuis productief aan de slag kunt? We zetten wat tips op een rijtje. Kleed je aan. Natuurlijk, thuiswerken in je joggingbroek klinkt aanlokkelijk, maar als je gewoon in je werkkleding achter je laptop zit zorgt dat ervoor dat je écht aan het werk bent. Ook het aantrekken van je schoenen kan hierbij helpen, op kantoor loop je ook niet op je sokken! Doe je reguliere ochtendroutine. Dus: ga douchen / ontbijten / koffiedrinken voor je ‘naar je werk gaat’. Hiermee blijf je in je ritme. Ga fysiek naar je werk. Zolang het nog kan, ga ’s ochtends de deur uit om naar je werk te gaan, loop een rondje rond het blok en kom weer terug. Niet alleen is dit een psychologisch trucje om in de ‘werkmodus’ te komen, je haalt ook nog eens een broodnodige frisse neus! Maak afspraken met je gezin. Thuiswerken is al lastig, als je ook nog eens een partner en een of meerdere kinderen om je heen hebt, wordt het helemaal een uitdaging. Maak afspraken over wanneer je wel of niet gestoord kunt worden, bijvoorbeeld dat men je even met rust laat als je een koptelefoon op hebt of als de deur naar je werkplek dicht is, maar dat je gewoon aanspreekbaar bent als dat niet het geval is. Ben ook af en toe niet aan het werk. Als je op kantoor bent breng je ook tijd door bij de koffiemachine, met ‘social talk’ met collega’s, of andere zaken die niet direct met je werk te maken hebben. Je hoeft thuis dus ook niet 8 uur lang productief te zijn, gun jezelf af en toe wat afwisseling. Het grootste struikelblok bij remote werken is het feit dat je niet in direct contact staat met je collega’s. Zorg er dus voor dat je zoveel mogelijk contact houdt met collega’s. Dat kan via Teams, maar natuurlijk ook gewoon in een WhatsApp groep, of telefonisch. Praat niet alleen over werk, dat zou je op kantoor ook niet doen. Pak af en toe eens de telefoon om je collega te vragen hoe het gaat en het simpelweg over koetjes en kalfjes te hebben. Je kunt dit zelfs forceren door een terugkerend ‘overlegblokje’ van 15 minuten te plannen in elkaars agenda. De ‘wandelganggesprekken’ die je mist kun je hiermee opvangen.
door wmirtevandijk 27 februari 2020
Tegenwoordig is het eenvoudiger dan ooit om een ​​webshop op te zetten en te starten. Het moeilijkste deel is om te beslissen welke soorten producten je wilt verkopen, en hoe je kopers kunt aantrekken. Er is veel dat nodig is om een ​​succesvolle online winkel te runnen en het is belangrijk dat te begrijpen. Het goede nieuws is dat het succesvol maken van jouw online e-commerce winkel niet zo moeilijk is als je zou denken. Zoals elk klein bedrijf, zal het natuurlijk tijd kosten om van de grond te komen en een succes te worden. Om het proces te versnellen en jouw kansen te vergroten, moet je het volgende doen: 4 geheimen voor het runnen van een succesvolle online winkel 1. Selecteer een niche Vraag het elke succesvolle ondernemer en zij zullen je vertellen dat het hebben van een niche een cruciaal element is. De beste manier om jouw niche te selecteren, is na te denken over wat jouw interesses en vaardigheden zijn en iets te kiezen dat bij hen past. Je zult gemotiveerder en meer gefocust zijn wanneer je een bedrijf runt dat je interesseert. Dus het kiezen van een niche waar je gepassioneerd over bent, is een must. Of u nu kiest voor een ASOS-winkel of een juwelierszaak met artikelen van zilveren sieradenfabrikant, het is aan jou. Wat belangrijk is bij het kiezen van het type winkel om te beginnen, is dat het iets is dat je interesseert. Evenals een niche die jouw doelgroep zal aanspreken en, hopelijk, een hoge hoeveelheid omzet genereert. 2. Zorg ervoor dat jouw site gemakkelijk te gebruiken en te navigeren is Als het gaat om het ontwerp van jouw website, is het belangrijkste dat het gemakkelijk te gebruiken en te navigeren is. Mensen houden niet van winkelen op moeilijk te gebruiken sites, dus het is van cruciaal belang dat jouw site eenvoudig te navigeren is. Het moet ook snelle laadtijden, afbeeldingen van hoge kwaliteit en een eenvoudig betalingsproces hebben. Het is ook een goed idee om beoordelingen van klanten te tonen. Zodat kopers kunnen zien, dat de producten van hoge kwaliteit zijn. Je kunt ervoor kiezen om jouw e-commercesite zelf te bouwen. Als je weet wat je doet en de juiste tools hebt, kan dit een goede optie zijn. Het is echter van cruciaal belang dat jouw site er zo professioneel mogelijk uitziet. Dus als je het niet naar een hoge standaard kunt afmaken, kun je het beste een expert inhuren. 3. Link naar andere gerelateerde websites Neem contact op met andere bedrijven die in hetzelfde gebied werken als jouw site en vraag om met hen samen te werken. Stel bijvoorbeeld dat je een bedrijf voor bruiloftsplanning start, misschien kan je je koppelen aan allerlei verschillende evenementen locaties. Een van de beste manieren om een ​​online onderneming tot een succes te maken, is door het delen van klanten. Dus als je succesvol wilt zijn, is het een goed idee om dit eens te proberen. Linken naar andere vergelijkbare bedrijven is de perfecte manier om jouw klanten een boost te geven, omdat je toegang hebt tot hun klantenbestand en dat van jezelf. 4. Voeg een blog toe De eenvoudigste manier om het aantal weergaven van jouw website te vergroten, is door er een blog aan toe te voegen. Wist je dat hoe meer er gebeurt op jouw website, hoe hoger deze is gerangschikt op pagina's van zoekmachines? En de beste manier om ervoor te zorgen dat jouw site altijd nieuwe content heeft, is door er een blog aan toe te voegen. Dit is natuurlijk niet het enige voordeel van het toevoegen van een blog aan jouw bedrijf. Zakelijk bloggen biedt veel voordelen, waaronder een breder publiek bereiken. Dus daar heb je het, alles wat je moet weten over het starten en runnen van een succesvolle online winkel.
door wmirtevandijk 3 december 2019
Ja, je hebt het goed gelezen; MirSocial gaat ook vertalen! We vallen graag gelijk met de deur in huis. Hoe kan vertalingen bij MirSocial zo voordelig zijn? De hoogst haalbare kwaliteit door een waterdicht proces. Als je een vertaalopdracht uitbesteedt wil je er zeker van zijn dat de vertaling aan je verwachtingen voldoet. Je verwacht een correcte en foutloze vertaling en voor jou is het belangrijk dat je doelgroep met de juiste tone of voice wordt aangesproken. De vaktermen die in jouw branche gebruikelijk zijn moeten vakkundig worden vertaald. Ik heb tot mijn achttiende in het buitenland gewoond en heb altijd op internationale scholen gezeten waar Engels de voertaal was. Zodoende beheers ik, naast Nederlands, wat mijn eerste taal is, ook de Engelse taal vloeiend. Heb jij hulp nodig bij het vertalen van een van de onderstaande dingen? Juridische vertaling Website & SEO Technische vertaling Webshop vertalen Financiële vertaling Google Ads vertalen Blogs vertalen Heb je een meertalige website en ben je op zoek naar een manier om je internationale ambities waar te maken? MirSocial helpt hier graag mee! Indien je nog vragen hebt aangaande deze informatie kan jij contact met mij opnemen via mail: mirsocialnl@gmail.com of telefonisch: 06-27 86 90 38.
door wmirtevandijk 21 november 2019
Social media spelen een sleutelrol in de ontwikkeling van bedrijven en merken. Het is handig voor marketing en exposure en in tegenstelling tot andere marketingstrategieën kan het grootste deel van de marketing gratis worden gedaan! Dit kan helpen een klein bedrijf over te halen van geen verkoop naar meer dan 6 cijfers winst - wanneer het correct wordt toegepast. Als eigenaar van een klein bedrijf weet ik dat tijd een luxe is en moeten we het beste van kunnen maken. Dit zijn tools die het eenvoudiger maken om meerdere sociale mediaplatforms te beheren: je tijd besparen terwijl je jouw bedrijf promoot. Programma's die ik gebruik voor Instagram: Later Deze app is gratis voor maximaal 30 berichten per maand. Later laat jou een maand van tevoren plannen en geeft je de visuele optie zodat je een samenhangende sociale feed kunt maken en bekijken. Alles kan een tijd- en datumstempel krijgen en de app laat je weten wanneer het tijd is om te posten, of je kunt het instellen op Automatisch plaatsen, dan hoef je al helemaal niks meer te doen. Ik gebruik Later graag omdat het GRATIS is (woohoo!) En ik kan ervoor zorgen dat ik een hele maand content gepland heb (zelfs als het alleen de foto's zijn) zodat ik consistent op Instagram blijf. Display Purposes Heb je geprobeerd hashtags te achterhalen? Deze super handige tool kan je wat ideeën geven! Voer gewoon een hashtag in het programma in en deze spuugt hashtags uit die vergelijkbaar zijn met degene die je hebt gebruikt. Best handig toch? Programma's die helpen met Content Ideation / Creation: Feedly Er wordt een dagelijks 'tijdschrift' gemaakt met alle content waarin jij geïnteresseerd bent, zodat je op de hoogte blijft van alles wat er geplaatst wordt. Canva Canva is een fantastisch hulpmiddel om te gebruiken. Het is speciaal gebouwd voor niet-grafische ontwerpers om prachtige en professionele grafische afbeeldingen te maken. Er zijn verschillende projecten om te starten en te kiezen - cv's, banners voor sociale media, flyers en meer. Bovendien hebben ze een heleboel gratis sjablonen (en wie houdt er niet van GRATIS!). Algemene planningsprogramma's SmarterQueue Dit programma heeft me uren tijd bespaard als het gaat om sociale media! Waarom zou je vragen? Omdat het de mogelijkheid heeft om content te recyclen. Dit betekent dat ik een keer een bericht voor mijn content moet maken en dat het herhaaldelijk zal worden gedeeld (totdat ik zeg dat het moet stoppen). Dit werkt zo goed omdat mijn inhoud een constante zichtbaarheid op Facebook en Twitter kan krijgen terwijl ik in wezen niets doe. Ik zorg er altijd voor dat mijn wachtrij is gepland met voldoende content. Hootsuite (voor een gratis alternatief voor SmarterQueue) Het alternatief voor een betaald planningsplatform is Hootsuite. Dit is geweldig voor het beheren en bijhouden van alle sociale mediaplatforms. Je kan ook zien wat anderen over jou, jouw bedrijf of merk zeggen. De gratis versie heeft wel beperkingen, maar voor de meeste eigenaren van kleine bedrijven werkt het goed genoeg! Hootsuite biedt natuurlijk ook betaalde versies, dus als je ooit het gevoel hebt dat je meer ruimte nodig hebt om te groeien, kun je upgraden. Heb je een andere app die je sociale media georganiseerd houdt? Ik zou het leuk vinden als je het hieronder deelt!
door wmirtevandijk 31 oktober 2019
Focus, intentie, consistentie. Deze woorden zijn de laatste jaren zakelijke modewoorden geworden. Maar hoe kun je je intentie eigenlijk definiëren, je focus vinden en consistent worden? Ik weet zeker dat ik je niet kan helpen om een algemene bedrijfs- of levensfocus te vinden - dat zou een serieus geval zijn van "doe wat ik zeg en niet zoals ik doe" - maar ik kan je zeker een paar tips geven over hoe je je kunt concentreren en consistent met jouw marketing omgaan. Let me break it down to you.. 1. FOCUS OP DOELEN Er zijn een heleboel leuke zakelijke dingen waar we onze tijd aan kunnen besteden. Ik kan niet de enige zijn die door het Pinterest-konijnenhol is gegaan en pas na 4 dagen terugkeert naar de oppervlakte. Er zijn ook veel niet-zo-leuke zakelijke dingen te doen. Het is heel gemakkelijk om onszelf bezig te houden met deze taken, waardoor we ons kunnen laten afleiden door de "ping!" Van onze inbox of de nieuwste Instagram-melding. Maar brengen deze dingen jou dichter bij jouw doelen? Door (a) te weten wat jouw doelen zijn en (b) je daarop te richten, kan jij jouw bedrijf in de juiste richting sturen en je tijd slimmer besteden. Wanneer een leuke, nieuwe marketingtactiek opduikt, hoef je je alleen maar dit af te vragen: brengt het me dichter bij waar ik wil zijn? Of kan mijn tijd en energie beter elders worden besteed? 2. FOCUS OP PUBLIEK Wat drijft hen? Wat zijn hun dromen? Wat willen ze bereiken? Een blogpost schrijven met één ideale klant in gedachten is een stuk eenvoudiger dan het schrijven voor vijf verschillende mensen tegelijkertijd. Natuurlijk heb je misschien een aantal verschillende ideale klanten, maar concentreer je op één hoofdklant en je zult merken dat dingen gemakkelijker beginnen te gaan. 3. FOCUS OP CONTENT Waar wil je bekend om worden? Waar wil jij jouw ideale klanten over informeren? Door enkele kernonderwerpen in kaart te brengen, kan jij je veel gemakkelijker op content concentreren. Het helpt ook hier een beetje strategisch te zijn. Stel dat ik bijvoorbeeld meer marketingklanten voor social media wilde hebben. Ik zou ervoor zorgen dat ik consistent waardevolle content publiceer over marketing via social media. Dit concept is van toepassing op al je kanalen, maar social media vormen een kleine uitzondering, omdat je misschien ook verschillende content deelt - zoals een kijkje achter de schermen tot een vrijdag-teamborrel. 4. FOCUS OP CONSISTENTIE " Consistentie is de ware basis van vertrouwen ." - Roy T. Bennett. Als je publiek je niet vertrouwt, kopen ze zeker niet van je. Wat bedoel ik met consistentie? Consistentie betekent dat je aanwezig moet zijn op de kanalen waarvan je zegt dat je er elke dag op zit. Het betekent dat je elke veertien dagen een e-mailnieuwsbrief naar je lijst stuurt - en je eraan houdt. Het betekent dat je dezelfde content moet houden, zodat jouw publiek weet wat ze van jou kunnen verwachten. Het betekent dat al je verschillende contactpunten dezelfde uitstraling moet geven. Denk na over hoe je wat consistentie kunt toevoegen aan jouw marketinginspanningen. Misschien moet je je social media-inhoud een week of twee van tevoren inplannen zodat je dit niet vergeet. Misschien moet je investeren in een grafisch ontwerper om ervoor te zorgen dat je merk er van top tot teen glad uitziet. Het komt erop neer dat…. Als je je bewust begint te worden met de manier waarop je jouw bedrijf neerzet en concentreert op de dingen die ertoe doen en het consistentie uitstraalt, zal je veel meer resultaten zien. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen in het proces.
door wmirtevandijk 22 oktober 2019
Een No Bullshit Guide over hoe je eindelijk je Instagram-account kunt laten groeien! Het is 10 uur op een dinsdagavond en je bent bezig met het lezen van je zesde artikel over hoe je je Instagram-account kunt laten groeien en het algoritme kunt verslaan. En dan klikt er plotseling iets in je hoofd. Je realiseert je dat al deze artikelen hetzelfde zijn. Ze delen allemaal dezelfde tips en "geheimen" die jij waarschijnlijk al kent. Daarom wilde ik een lijst samenstellen met enkele tips die je hopelijk kunnen helpen. Ik zit al jaren op Instagram en heb alle veranderingen gezien, van het introduceren van InstaStories tot het verwijderen van de chronologische volgorde. Als je jarenlang elke dag iets doet leer je een paar trucjes zodat je snel kunt evalueren wat wel en wat niet werkt. Ik wil in deze blogpost een lijst delen met enkele trucs die ik heb geprobeerd en geweldige resultaten heb gezien, evenals enkele dingen die momenteel "populair" zijn. Betrokkenheid is het belangrijkst Als jij jouw account wil laten groeien zodat mensen jou willen volgen, moet jij tijd besteden aan het omgaan met anderen. Spreek je volgers aan. Stel vragen in jouw bijschriften om een gesprek te beginnen, reageer op hun opmerkingen etc. Hoe het algoritme nu werkt is dat de opmerkingen veel belangrijker en waardevoller zijn dan het aantal likes. Hoe meer reacties je krijgt, hoe meer mensen Instagram je foto laat zien. Het is ook belangrijk om niet alleen contact te hebben met je volgers en mensen die je volgt, maar ook met andere Instagram-gebruikers. Praat met mensen met vergelijkbare interesses die hetzelfde soort content plaatsen als jij door echte en zinvolle reacties op hun berichten achter te laten. Spam mensen niet met “leuke foto” opmerkingen, neem de tijd om de foto te bekijken en laat dan een echte reactie achter. Laat zien dat je de tijd hebt genomen om met hun bericht bezig te zijn. Vertel een verhaal Veel mensen gebruiken hun Instagram-accounts als 'microblogging'-platforms waar ze hun ervaringen delen, advies geven en verhalen vertellen. Een bijschrift is een ongelooflijk krachtig hulpmiddel geworden en die moet je echt gaan gebruiken. Als jij een blogger of een bedrijf bent, denk dan aan Instagram als een uitbreiding van jouw website, een andere plek waar je nuttige content kunt delen. Focus op kleinere hashtags Omdat er elke dag zoveel foto's worden gedeeld, is het ongelooflijk moeilijk om je te onderscheiden van de rest. Vooral bij het gebruik van hashtags met honderden miljoenen posts. Daarom moet je die mega-populaire hashtags vergeten (nou ja ... niet helemaal, maar voor het grootste deel) en je concentreren op kleinere. Voeg er niet zomaar wat willekeurige hashtags aan toe! Je moet slim zijn met hashtags… Neem de tijd om hashtags te onderzoeken en vind de juiste voor jou! Bepaal jouw doelgroep Om een plan voor jouw account te maken moet jij eerst meer te weten komen over jouw doelgroep. Wie zijn zij? Wat zijn hun interesses? Waar komen zij vandaan? Hoe oud zijn zij? Al deze informatie kan jou helpen om ze beter te begrijpen en wat ze leuk vinden. Profiteer van al die informatie en maak content waarmee ze zich waarschijnlijk zullen bezighouden. Dat is tenslotte het doel, om jouw publiek zich bezig te krijgen met jouw account. Het begint allemaal met betrokkenheid.. onthoud mijn eerste punt Nadat je hun "profiel" hebt samengesteld en content hebt gemaakt die hen aantrekt, gebruik je gerelateerde hashtags. Verspil geen tijd aan het proberen iedereen te bereiken. Als er iets is dat ik heb geleerd, is het dat je jezelf niet op alle markten kunt richten. Je moet jouw doelgroep definiëren en erop focussen, en alleen op hen. Spelletjes werken niet De dagen dat je het oude volg-ontvolg spel kon spelen, volgers kon kopen of zinloze spamcommentaren achter kon laten, zijn al lang voorbij. Mensen zijn dat zat en tolereren het niet. Instagram ook niet. Dus wees slim en speel geen games, want ze zullen je alleen maar schaden. Gebruik alle functies Instagram te bieden heeft Instagram heeft zichzelf een boost gegeven! Dus profiteer van alle nieuwe functies. Hier zijn er een paar die je zou moeten gaan gebruiken als je dat nog niet doet. Instagram verhalen Ongetwijfeld mijn favoriete functie. Instagram-verhalen zijn een van de meest gebruikte tools op Instagram. Hiermee kan jij meer content delen dan wat er op jouw feed staat, waardoor jij persoonlijker kunt zijn. En kan laten zien dat er een echte persoon achter het account zit. Met Instagram-verhalen kun je op een meer persoonlijk niveau communiceren met je publiek door middel van polls, Q&A, quizzen enz. Met alle algoritmewijzigingen en berichten die niet worden weergegeven in de feeds van je volgers, is Instagram Story de enige plek waar je volgers je kunnen zien! Dus profiteer hiervan en wees actief op verhalen! Highlights Instagram-hoogtepunten zijn een zeer handige tool waarmee je verhalen op je profiel kunt houden. Ze zijn vooral handig voor bloggers, omdat je al je blogpostverhalen kunt opslaan in één hoogtepunt, of veel gestelde vragen, etc. Video Er zijn zoveel verschillende soorten video-content die je kunt delen, van video in je feed, verhalen en IGTV. Maak gebruik van al deze mogelijkheden en maak leuke video's! Tegenwoordig is video-content populairder dan ooit. Mensen bekijken video's liever dan foto's omdat ze deze interessanter en dynamischer vinden. Instagram Analytics En ten slotte, profiteer van de analyses die bij Instagram worden geleverd. (Als je niet kan analyseren moet je even een zakelijk profiel aanmaken, dit kan je gemakkelijk aanpassen in jouw Instagram voorkeuren) Onderzoek jouw analyses om erachter te komen wat voor soort content het beste werkt. Wat zijn je meest geliked berichten? Meest gereageerde berichten? Van welke soort content houdt je publiek? Welk type inhoud heeft de minste betrokkenheid? Gebruik al die informatie om content te maken waar jij het meeste uit haalt. Dit waren alle tips en tricks die ik voor nu kon bedenken. Ik hoop dat je het leuk vond om mijn gebrabbel te lezen en een aantal nieuwe Instagram-trucs hebt geleerd die je hopelijk zullen helpen je account te laten groeien en dat irritante algoritme te verslaan!
door wmirtevandijk 15 oktober 2019
Ik realiseerde me dat ik al meer dan 7 jaar op Instagram zit. Eerst als een persoonlijk account en overgefilterde foto's delen van mijn zaterdagavond. Het is zo interessant om na te denken over hoe het platform is veranderd. Hier zijn 5 enorme verschillen tussen Instagram vandaag, en wat het 5 jaar geleden was. 1. INSTAGRAM DRAAIT NIET MEER ALLEEN OM DE VOLGERS Veel te veel mensen definiëren "Instagram-succes" als het krijgen van meer volgers. Aan de ene kant begrijp ik wel waarom, omdat het een meetwaarde is die je gemakkelijk kunt volgen en in de gaten kunt houden. Maar hoewel het een goede zaak is om je volgers met de juiste mensen te laten groeien, wil je niet alleen meer Instagram-volgers krijgen. Ik snap niet helemaal waarom zoveel bedrijfseigenaars opgeven met Instagram, simpelweg omdat ze het aantal volgers niet zien stijgen. Voor mij is het maar één manier om Instagram-succes te meten. Hoe zit het met de verkoop? Vragen van potentiële klanten? Misschien hebben jouw concurrenten meer volgers ... Maar dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze een succesvoller bedrijf zijn. Dus laat je niet naar beneden halen. Instagram kan nog steeds een enorme impact op je bedrijf hebben, zelfs als je niet duizenden volgers hebt. 2. INSTAGRAM SPEELT EEN GROOT DEEL VAN JOUW ALGEMENE BEDRIJFSMERK Iets dat mij is opgevallen dat veel mensen tegenwoordig doen, is een bedrijf opzoeken op Instagram in plaats van ernaar te zoeken op Google. Ik ben hier ook schuldig aan. Wat betekent dit voor jouw bedrijf? Het betekent dat je Instagram-aanwezigheid op het merk moet zijn afgestemd en up-to-date moet zijn en dat je echt je beste beentje voor moet zetten. Jouw merkuitstraling moet consistent zijn met hoe jouw andere merkcontactpunten eruit zien en aanvoelen - vooral jouw website. De stem van je merk (hoe je merk praat op Instagram) moet ook consistent zijn. 3. INSTAGRAM GAAT NIET ALLEEN OM HET DELEN VAN FOTO’S Iedereen kan een mooie Instagram-feed maken met samengestelde afbeeldingen van andere content makers. Het vereist niet veel vaardigheid om dit te doen. En omdat iedereen dit kan doen, is Instagram verzadigd van prachtige feeds. Hoewel daar niets mis mee is, heeft jouw account wat meer content nodig. Dit kan in de vorm van betekenisvolle bijschriften of originele afbeeldingen zijn die niemand anders eerder heeft gedeeld. 4. INSTAGRAM DRAAIT OM KWALITEITSCONTENT, NIET HOEVEELHEIDSCONTENT Zoals ik hierboven al zei, het gaat niet om het plaatsen van content. Onthoud - elk bericht dat je plaatst is een contactpunt van het merk. Mogelijk komt er voor het eerst iemand in contact met jouw merk en wil je een uitstekende eerste indruk maken. Ja, het duurt veel langer om kwaliteitscontent te maken, maar dat is prima omdat het veel meer oplevert. 5. JE MAG NIET MEER 3 X PER DAG PLAATSEN OM RESULTATEN TE ZIEN De reden dat je niet langer zo vaak hoeft te posten, is dat het Instagram-algoritme sinds 2014 veel is veranderd. De content die op jouw feed voorbij kwam was voorheen puur chronologisch. Daarom heeft Instagram een algoritme geïmplementeerd dat prioriteit geeft aan content van accounts waarin je het meest bent geïnteresseerd, zodat jij hun content eerst in jouw feed ziet. Dit betekent dat als iemand geïnteresseerd is in je content, je berichten hoger in hun feed worden weergegeven, ongeacht of deze 2 uur geleden of 2 dagen geleden is gepost.
door wmirtevandijk 8 oktober 2019
Ik denk dat we allemaal weleens het gevoel hebben gehad dat we soms vastzitten aan onze social media-content. We hebben allemaal dagen waarop we ons super geïnspireerd voelen, en dan dagen waarop we het gewoon helemaal niet voelen. De sleutel tot succes op social media is consistentie, dus het is belangrijk om consistent te blijven opdagen voor jouw publiek - zelfs op die dagen waarop je er geen zin in hebt. Hier zijn 6 ideeën voor het posten op social media die je Instagram-betrokkenheid zeker zullen stimuleren, zodat je de volgende keer dat je je vastloopt een van deze starters voor social media kunt stelen om je te laten inspireren. SOCIAL MEDIA POST IDEE # 1: WAAR WERK JE NU AAN? Misschien ben je bezig met het ontwikkelen van een nieuw product, ben je aan het brainstormen over enkele ideeën voor een client, of ben je bezig met het lanceren van een podcast. Wat het ook is, vertel ons erover. Deel het proces met ons, of geef ons hints over wat we kunnen verwachten te zien wanneer het klaar is. Je zou zelfs een stap verder kunnen gaan en ons vertellen om naar je Instagramverhalen te komen voor een kijkje achter de schermen van het creatieproces. SOCIAL MEDIA POST IDEE # 2: WAAROM BEN JE BEGONNEN MET JE BEDRIJF? Dit moet je zeker met je publiek delen - en niet alleen op social media. Er is een reden waarom je je bedrijf bent begonnen. Misschien ben je je bedrijf begonnen omdat je gefrustreerd was door een probleem in je ruimte, of misschien was je het zat om slecht behandeld te worden door een vreselijke baas. Wat het ook is, het maakt een groot deel uit van jouw bedrijfsverhaal, dus vertel het ons. SOCIAL MEDIA POST IDEE # 3: WAT IS EEN GROTE FOUT DIE JE HEBT GEMAAKT, MAAR WEL VAN HEBT GELEERD? We hebben allemaal fouten gemaakt, vooral in het bedrijfsleven. Het ding is: je kunt doen alsof de fout niet is gebeurd, of je kunt het omarmen, erom lachen en de lessen aan boord nemen. We zijn alleen maar mensen en onze klanten kunnen niet van ons verwachten dat we altijd perfect zijn. Dus, vertel je volgers: wat is een fout die je hebt gemaakt? Hoe heeft het jouw bedrijf helpen veranderen in wat het nu is? SOCIAL MEDIA POST IDEE # 4: WAT IS EEN TREND IN JOUW BRANCHE? Trends komen en gaan in de meeste industrieën - hou ervan of haat het. Dus, vertel ons: waar koopt iedereen op dit moment in? Ben je er dol op of haat je het? En waarom? Denk je dat deze trend hier is om te blijven of denk je dat het gewoon een snelle bevlieging is? SOCIAL MEDIA POST IDEE # 5: WAT HEB JE RECENT GELEZEN DAT JE NUTTIG VINDT? Misschien is het een boek, misschien is het een citaat. Hoe dan ook, ik weet zeker dat je iets hebt gelezen dat iemand anders graag zou willen weten. Misschien is het iets ongewoons, of iets dat een gesprek op gang kan brengen. Wat het ook is, vertel ons erover. Vraag je volgers vervolgens om je te vertellen wat ze recent hebben gelezen. SOCIAL MEDIA POST IDEE # 6: VERTEL ONS OVER EEN GELUKKIGE KLANT. Misschien heb je recept epische resultaten voor een klant behaald, of heeft een klant een geweldige recensie van jouw product op social media gedeeld. Misschien heb je een geweldig klantverhaal om te delen, of een paar foto's voor en na van een klant. Wat het ook is, vertel het ons! Dus daar is het: 6 sociale media posts ideeën om inspiratie op te wekken. Veel post plezier!
door wmirtevandijk 24 september 2019
Ik weet zeker dat je het met me eens bent als ik zeg dat Instagram-marketing soms allemaal een beetje zinloos aanvoelt. Het is bijna zo, waarom verspil je je tijd op Instagram terwijl je geen resultaten ziet? REDEN # 1: JIJ GAAT MENSEN VOLGEN ZONDER VERBINDING Als je je Instagram-succes meet aan de hand van het aantal nieuwe Instagram-volgers en het aantal likes, heb je succes gedefinieerd met behulp van de volledig verkeerde statistiek. Je zou 100.000 volgers kunnen hebben, maar als ze allemaal in India zijn gevestigd en je alleen je producten naar Australië verzendt ... Nou, je gaat toch niet aan een van hen verkopen? Terwijl je misschien 100 super betrokken volgers in Australië hebt, die op een dag misschien wel bij jou kopen ... Maar op het eerste gezicht lijk je op een minder "succesvolle" onderneming dan die met 100.000 volgers. Ja, meer volgers maken je misschien succesvoller, maar het doel van bedrijven is niet om succesvol te LIJKEN - het is echt succesvol zijn . En dat wordt meestal gedefinieerd in termen van winst of impact. Ik zou hier dagen over kunnen blijven tieren, maar ik laat het hier voorlopig. REDEN # 2: JE HEBT GEEN STRATEGIE OP JOUW POSTS Blindjes dingen op Instagram posten zonder rekening te houden met hoe je dichter bij jouw doelen komt, is een manier om geen succes te bereiken. Waarom is dat? Nou, zelfs als je succesvol zou zijn, zou je het niet weten, omdat je niet hebt gedefinieerd wat je wilt bereiken. Een groot deel van je Instagram-strategie is het definiëren van wat je wilt bereiken, in meetbare termen, en vervolgens in kaart brengen hoe je dit gaat bereiken. Geloof me, het hebben van een solide strategie is een veel snellere manier om van A-Z te komen. REDEN # 3: JE BENT NIET CONSISTENT Ik vergelijk dit altijd met water geven aan je planten - omdat ik een gekke plantendame ben. Helaas heb ik niet altijd veel geluk gehad met mijn planten. Vroeger had ik een beetje een bruine duim, tot ik me iets realiseerde: je moet je planten regelmatig en consistent water geven. Ze vinden het niet zo leuk als je ze eenmaal per maand verdrinkt - behalve vetplanten. Instagram is vrijwel hetzelfde - je zult veel betere resultaten zien als je regelmatig en consistent op Instagram post, dan als je 3 x per dag een week lang post. Je zou ook consistent moeten verschijnen op de manier waarop je jezelf neerzet online. Dat betekent dus dat je ook moet verschijnen met consistente visuals en tone of voice. REDEN # 4: JE HEBT FOCUS OP HET GEBRUIK VAN INSTAGRAM ALS VERKOOPGEREEDSCHAP Als je elk bericht nadert met een "hoe kan ik dit gebruiken om te verkopen" -mentaliteit mis je de andere voordelen die Instagram voor je bedrijf kan hebben, zoals het opbouwen van vertrouwen en verbinding met je publiek. Je volgers moeten je vertrouwen voordat ze bij je kopen. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze je volgen, je promotieberichten bekijken en vervolgens bij je kopen. Helaas is dat gewoon niet hoe het werkt. Dus in plaats van alleen berichten over jouw producten en services te posten, probeer jouw volgers waarde te geven in jouw berichten. REDEN # 5: JE GEBRUIKT INSTAGRAM IN EEN VACUÜM Instagram is een geweldige gratis manier om jouw bedrijf te promoten, maar het zou niet de ENIGE manier moeten zijn waarop je jouw bedrijf op de markt brengt. Vraag jezelf in plaats daarvan af: waar past Instagram bij al het andere in je marketing-ecosysteem?
Meer posts
Share by: